Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Gebeden --- Prières --- #GMML:Maria --- #GBIB:SMM --- C1 --- religieuze literatuur --- gebed --- rozenkrans --- Mariadevotie --- #gsdb10 --- #GGSB: Geestelijke lezing(rood) --- #GGSB: Gebed --- #GROL:SEMI-243:22 --- 248.158 --- 232.931:242 --- Kerken en religie --- Gebruik van vrome voorwerpen: wijwater; rozenkrans --- Maria. Mariologie-:-Meditaties --- 248.158 Gebruik van vrome voorwerpen: wijwater; rozenkrans --- Christian special devotions --- Geestelijke lezing(rood) --- Gebed
Choose an application
Philosophy and psychology of culture --- General ethics --- Filosofie --- Philosophie --- 124.2 --- #GGSB: Filosofie --- C1 --- zingeving --- 158.27 --- Christendom --- Leven --- Levenskunst --- Zingeving --- Zin. Zingeving --- Kerken en religie --- Yoga --- 124.2 Zin. Zingeving
Choose an application
Na elke aanslag gaan we voor meer veiligheid- en hopen we op meer vrede. Maar is dat genoeg ? Thomas d'Ansembourg en David Van Reybrouck vragen zich af of geweld zich echt enkel met geweld laat bestrijden. Vrede is een vak. De opvoeding tot vrede moet net zo vanzelfsprekend zijn als gymnastiek en lichamelijke verzorging. Dit essay pleit voor mindfulness, geweldloze communicatie en compassie op school, op het werk en thuis. Zweverig ? Recente wetenschappelijke inzichten bewijzen hoe deze technieken werkelijk leiden tot een beter zelfbeeld, betere leerprestaties en wederzijds begrip. Ze verhogen de mentale hygiëne, zowel van mens als maatschappij. Als tien minuten stilzitten per dag volstaat, waarom doen we er dan decennia over om die gewoonte in te voeren ? Bron : http://www.bol.com
vredesbeweging --- Bee Collection --- Mindfulness --- Vrede --- 158 --- mindfulness --- vrede --- 327 --- Oosterse wijsbegeerte --- Social ethics --- PXL-Central Office 2018 --- geweld --- filosofische aspecten --- mentale toestand --- menselijk gedrag --- Vredesopvoeding --- Geweldloze communicatie --- Empathie --- Maatschappelijke vorming --- Politiek --- Communicatie --- Kind --- Maatschappij --- Film
Choose an application
Philosophy --- S12/0200 --- S12/0500 --- S13A/0310 --- S34/0900 --- Academic collection --- #SML: Joseph Spae --- #GGSB: Wereldgodsdiensten --- #GGSB: Oosterse filosofie --- #GGSB: Oosterse religie --- #gsdbF --- boeddhisme --- filosofie --- spiritualiteit --- taoïsme --- 158 --- China: Philosophy and Classics--General works --- China: Philosophy and Classics--Laozi and Taoism (incl. Daodejing) --- China: Religion--Buddhism: China --- Indian subcontinent--Philosophy --- Oosterse filosofie --- Oosterse religie --- Wereldgodsdiensten
Choose an application
Meditatie brengt kinderen in contact met hun diepste, innerlijke kern en laat hen 'thuiskomen bij zichzelf'. Daardoor krijgen kinderen de kracht om verantwoordelijkheid te nemen over hun eigen leven. Bovendien zijn ze daardoor beter in staat om positieve keuzes te maken. Van kinderen wordt veel verwacht in onze maatschappij. Meditatie kan rust en energie brengen in hun leven of in uw klas.
Cognitive psychology --- kinderpsychologie --- Christian spirituality --- meditatie --- Meditatie ; kinderen --- Meditation for children --- Attention in children --- Meditatie --- Stilte --- Bezinning --- ontspanning --- 245.1 --- C1 --- geestelijke gezondheid (x) --- kinderen --- bezinning --- 158 --- Geloofsbeleving --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- 235.8 --- silte --- rust --- Kerken en religie --- Oosterse wijsbegeerte --- christendom - stichtelijke lectuur, gebeden, overdenkingen en meditaties --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek: godsdienst, levensbeschouwing --- Godsdienst --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Spiritualiteit --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Muziek --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Pedagogiek --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Civilisation --- Religious studies --- Cultuurtheorie: primaire teksten --- 291.4 --- Oosterse godsdiensten --- 158 --- #SML: Geusens --- #GOSA:X.Alg.M --- Godsdienstwetenschap: religieus leven; ascese; vroomheid; mystiek --- 062636.jpg --- 291.4 Godsdienstwetenschap: religieus leven; ascese; vroomheid; mystiek --- boeddhisme --- christendom --- cultuurgeschiedenis (x) --- filosofie --- hindoeïsme --- relatievorming --- #GBIB:SMM --- #GGSB: Oosterse filosofie --- #GGSB: Oosterse religie --- #gsdb10 --- #gsdb3 --- cultuurfilosofie --- 130.2 --- Boeddhisme --- Westerse cultuur --- Philosophy and psychology of culture --- CDL --- Oosterse filosofie --- Oosterse religie
Choose an application
Weergave van de geestelijke ontreddering van de psychiater Jan Foudraine en zijn toetreding tot de sekte van de Indiase goeroe Bhagwan Shree Aharya Rajneesh.
Psychiatry --- Indian religions --- Foudraine, Jan --- Swami Deva Amrito --- Bhagwan Shree Rajneesh --- sekten --- 158.2 --- 294.5*97 --- #GROL:SEMI-294.5 --- 839.3-94 FOUDRAINE, JAN --- #GGSB: Psychologie --- godsdienst --- spiritualiteit --- 2 --- Hindoe-bewegingen in de 20ste eeuw: Aurobindo; Rabindranath Tagore; Ramana Maharshi; Swami Sivananda; J. Krishnamurti; Krishna conciousness --- Rajaneesh, Acharya --- Baghwansekte --- Sekten --- Baghwansekte. --- Sekten. --- 294.5*97 Hindoe-bewegingen in de 20ste eeuw: Aurobindo; Rabindranath Tagore; Ramana Maharshi; Swami Sivananda; J. Krishnamurti; Krishna conciousness --- Amrito, Deva, --- Osho, --- Foudraine, Jan, --- Deva Amrito, --- Amrito, Swami Deva --- Amrito, Deva --- Swami Amrito Deva --- Osho Rajneesh, --- Rajneesh, --- Ōṣō, --- Rajanīśa, --- Mohan, Rajneesh Chandra, --- Rajŭnishwi, --- Jain, Chandra Mohan, --- Pakavān̲ Rajan̲īṣ, --- Rajan̲īṣ, --- Rajneesh, Mohan Chandra, --- Ошо, --- אושו, --- اوشو، --- Rajaneesh, Ācarya, --- Rajnīshu, --- Rajnessh, --- Oshu, Rajnesh, --- Psychologie --- Jan Foudraine --- biografie --- 'Wie is van hout' --- Poona, India
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|